Effectieve infographics voor internationale markten

Effectieve infographics voor internationale markten

Het gebruik van infographics is tegenwoordig een heel populaire manier om grote hoeveelheden informatie over te brengen of merkberichten te promoten op een gemakkelijk te begrijpen manier. Goed ontworpen infographics kunnen vaak viral gaan op social media, dus het creëren van een afbeelding die wereldwijd begrepen kan worden, is heel belangrijk.

 

De hoofdelementen van een infographic

Er zijn een aantal fasen om een infographic te ontwikkelen van het aanvankelijke idee tot een wereldwijd gedeelde hit. Hiertoe behoren:

  • Kennis van het doel van de infographic; hij moet betekenis en een sterke boodschap hebben, een infographic zonder doel wordt niet gedeeld.
  • De doelgroep plannen; om te ontdekken wie de bedoelde lezer is, is het belangrijk om te weten wie u wilt bereiken.
  • De afbeelding controleren; er is tijd en vakkundigheid nodig om een infographic te maken die zoveel mogelijk data overbrengt in afbeeldingen - zorg ervoor dat deze visueel zo opwindend mogelijk is.
  • De marketingstrategie bepalen; als de infographic gepubliceerd is, is er een gerichte strategie nodig om hem onder de aandacht te brengen bij de doelgroep en ze aan te moedigen hem te delen met hun contacten - organische groei is de sleutel tot succes.
  • Vertaalvereisten vaststellen; als de infographic is gericht op een bepaalde buitenlandse markt, is het handig om samen te werken met een professionele vertaler voor de geschreven informatie.

 

Vertaalvereisten voor infographics

Er moet beslist worden in welke taal de infographic en de bijgaande content worden gepubliceerd. Een infographic die is gericht op een internationaal publiek moet misschien in een aantal talen vertaald worden, om te worden gelanceerd op gelokaliseerde websites of social media-platformen.

Er is tijd en talent nodig om infographics te produceren en ze moeten de aandacht van de bezoeker of lezer meteen trekken. Als de infographic zelf niet in een begrijpbare taal is of de bijgaande content onbereikbaar is, gaat de boodschap meteen verloren en gaat de aandacht naar iets anders.

Het gebruik van een professioneel vertaalbureau als onderdeel van het designteam, betekent dat ze accurate data en informatie kunnen creëren die kunnen worden gebruikt in de infographic in de gekozen taal. Ze kunnen ook de inhoud van het artikel waarin de infographic wordt uitgelegd, vertalen in elke relevante taal en met gebruik van moedertaalsprekers. Zo hoeft u zich niet ongerust te maken over de correctheid van de resultaten. De boodschap wordt overgebracht in de gewenste toon en stijl.

 

Een nieuwe opmerking toevoegen