Artikel over het vertalen van marketingteksten

Het vertalen van marketingcampagnes, advertentieposters, aanbiedingen alsook het vertalen van videogames e.d. kent talrijke valkuilen en vereist een scherpe creatieve geest en een uitstekende kennis van de cultuur van het doelland. De vertaler moet in staat zijn om slogans, woordspelingen en de emotie in de oorspronkelijke content om te zetten met oog voor de lokale cultuur. Daarom bieden wij u bij ViaVerbia diensten van vertalers die in marketing en de advertentiemarkt gespecialiseerd zijn.

 

Hoe garandeert u de kwaliteit van een toeristische vertaling?
De vertaling is een essentiële stap in zo’n gemondialiseerde sector als de toeristische sector. Een kwaliteitsvertaling wekt niet alleen de interesse van een meertalig publiek, maar versterkt ook de legitimiteit en bekendheid van uw onderneming.  
Lees meer
De belangrijkste vaardigheden van een goede vertaler
Bent u op zoek naar een professionele vertaler om meertalige content te produceren die toegankelijk is voor een breed scala aan klanten? Er zijn veel vertalers waar u uit kunt kiezen. Het is belangrijk dat u de vaardigheden herkent waarover een goede vertaler moet beschikken. In dit artikel vindt u alle cruciale vaardigheden die een professionele vertaler nodig heeft.  
Lees meer
Vertalingen van Amazon-productbeschrijvingen
De Amerikaanse online verzendshop Amazon biedt handelaren overal ter wereld ondertussen een omvangrijke service waarmee de verkoop van allerlei soorten producten kinderspel wordt. Het aanbieden van goederen via Amazon is voor veel handelaren zeer lucratief, want de online reus beheerst de markt en is op alle zoekmachines aanwezig als nooit tevoren.
Lees meer
Vertalen van marketingmateriaal
Alle lokalisatieplannen moeten vertaling omvatten; u krijgt vaak maar één kans om een nieuwe doelgroep in een nieuwe markt te bereiken en het vertalen van marketingmateriaal is onontbeerlijk voor succes. Hier zijn 7 soorten marketingmateriaal die moeten worden vertaald om uw bedrijf boven de concurrentie uit te laten stijgen.  
Lees meer
PR vertalingen
Interne PR-afdelingen die werken voor internationale bedrijven moeten ervoor zorgen dat hun nieuwsberichten zich binnen minuten na uitgave van het persbericht over de hele wereld verspreiden. Met digitale, online en social media nieuwsverspreiders die nieuwe items onmiddellijk kunnen oppikken, publiceren en delen, is de snelheid waarmee het persbericht wordt begrepen cruciaal.
Lees meer
Uitdagingen bij het vertalen van sociale mediateksten
Sociale netwerken zijn tegenwoordig een integraal onderdeel van de communicatiestrategie van bedrijven. Internationale concerns die zich tot een multicultureel publiek wenden, moeten er zeker van zijn dat ze meertalige content verspreiden die is aangepast aan de taal van hun klanten.
Lees meer
In hoeverre moet een vertaler creatief zijn
Het beroep van vertaler wordt niet direct als een ‘creatief beroep’ gezien. Toch vereist het vertaalproces zonder twijfel een bepaalde mate van creativiteit, in het bijzonder bij bepaalde soorten inhoud.  
Lees meer
Hoe moet een website worden vertaald
Bij de internationale uitbreiding van een merk of bedrijf is de vertaling van een website in de taal van het betreffende land onmisbaar. Door de inhoud van de website in de taal van de te ontwikkelen markt te laten vertalen, verhoogt men niet alleen de effectiviteit van het aanbod door een aanzienlijke toename van het aantal bezoekers en geïnteresseerden, maar voldoet de website ook aan de basiseisen voor de vindbaarheid via zoekmachines van de bedoelde markt.
Lees meer
Kansrijke e-commercemarkt in Rusland
In Rusland heeft de omzet in de onlinehandel, net zoals in de meeste landen ter wereld, door corona een duidelijk snellere ontwikkeling doorgemaakt dan verwacht werd.
Lees meer
Internationale online shops de nieuwste ontwikkelingen
De onlinehandel kon in het afgelopen decennium een constante groei van circa vijf procent per jaar optekenen en vooral winkels voor kleding, elektronica en amusement profiteren daar regelmatig van. Het gemakkelijke kopen per click behoort voor de jongere generatie al lang tot het dagelijks leven, maar ook liefhebbers van klassieke winkelcentra kopen door nieuwe, internationale ontwikkelingen steeds vaker online.
Lees meer