Negatieve social media-reviews overwinnen met hulp van vertalingen

Negatieve social media-reviews overwinnen met hulp van vertalingen

Het internet biedt klanten nu een klankbord om openbare reviews te schrijven. Het is geweldig om positieve feedback te krijgen, maar een negatieve review kan verlies van vertrouwen en respect van andere klanten veroorzaken of kan een negatieve invloed hebben op toekomstige verkopen doordat potentiële nieuwe klanten ergens anders naartoe gaan.

Bedrijven die wereldwijd aanwezig zijn en producten en diensten aan de hele wereld leveren, zijn kwetsbaar voor negatieve reviews die worden geschreven in een taal die ze niet begrijpen. Er zijn echter manieren om dit op te lossen.

 

Negatieve social media reviews aanpakken

Negatieve reviews worden om een aantal redenen geschreven; daadwerkelijke ontevredenheid over een transactie, flaming of trollen om de indruk te wekken dat er een probleem is, of valse reviews, misschien wel door een concurrent.

De sleutel bij het aanpakken van het probleem is snel reageren zodra het commentaar is geplaatst. Dit betekent dat social media-sites moeten worden gevolgd (het is verrassend hoeveel bedrijven een Facebook-pagina opzetten om zichzelf te marketen, maar dan posts niet lezen en er niet op reageren) en in het openbaar reageren met de oplossing.

Het probleem voor bedrijven met internationale verkopen is dat het commentaar misschien in een taal is die ze niet begrijpen. Veel social media-sites bieden nu automatische vertalingen, maar de resultaten kunnen teleurstellend zijn en de betekenis van de negatieve review en het gegeven antwoord kan verloren gaan in de vertaling. Dit kan dan weer leiden tot een escalatie van de situatie - die vaak permanent leesbaar blijft.

 

Vertalingen gebruiken voor negatieve commentaren op social media

Het is heel belangrijk om zo snel mogelijk te reageren op klachten, of het nu gegronde problemen zijn of commentaar dat kwaadwillig is geschreven. Volledig begrijpen wat er wordt gezegd, is belangrijk want dit vormt de basis voor het onderzoek, het resultaat en de reactie. Als dit in een andere taal moet gebeuren, is er slechts een mogelijkheid om in het openbaar alle feiten op een rijtje te krijgen en het is dan niet handig om op online vertaalsoftware te vertrouwen.

Een professionele vertaalservice kan content voor elk bedrijf leveren in veel verschillende talen. Het moedertaalsprekende personeel kan de klacht begrijpen en een taalkundige en grammaticaal correcte reactie creëren. Als deze partnership is opgezet, worden klachten snel opgelost, is het waarschijnlijker dat de klant tevreden is en dat andere bezoekers trouw blijven aan het merk en het merk respecteren.

 

Een nieuwe opmerking toevoegen