Artikel over het vertalen van websites

Of u nu uw bedrijf op de internationale markt wilt lanceren, uw online reputatie wilt verbeteren of de concurrentie wilt overtreffen, het vertalen van uw website in verschillende talen zorgt voor reële toegevoegde waarde, maar dan wel met een vertaling waaruit blijkt dat uw bedrijf een goede kennis heeft van de lokale culturele gewoonten en trends en een uitstekende beheersing van de schrijfstijl voor het web. Bij ViaVerbia vertalen onze gespecialiseerde vertalers uw showcase of e‑commerce site alsook uw sociale mediasites met oog voor de doelstellingen van uw website en SEO-eisen.

 

Waarom is uw e commercesite vertalen nodig
Om uw e‑commercesite voor een internationaal publiek toegankelijk te maken, is het noodzakelijk om de inhoud in de taal van uw doelgroep te vertalen. Ter garantie van de kwaliteit van de vertaalde inhoud en het behoud van het merkimago van uw bedrijf kunt u het beste gebruikmaken van een professionele vertaaldienst.  
Lees meer
Vertalingen van Amazon-productbeschrijvingen
De Amerikaanse online verzendshop Amazon biedt handelaren overal ter wereld ondertussen een omvangrijke service waarmee de verkoop van allerlei soorten producten kinderspel wordt. Het aanbieden van goederen via Amazon is voor veel handelaren zeer lucratief, want de online reus beheerst de markt en is op alle zoekmachines aanwezig als nooit tevoren.
Lees meer
Vertalen van marketingmateriaal
Alle lokalisatieplannen moeten vertaling omvatten; u krijgt vaak maar één kans om een nieuwe doelgroep in een nieuwe markt te bereiken en het vertalen van marketingmateriaal is onontbeerlijk voor succes. Hier zijn 7 soorten marketingmateriaal die moeten worden vertaald om uw bedrijf boven de concurrentie uit te laten stijgen.  
Lees meer
Vertaalbureau lokalisatie
Nu steeds meer bedrijven hun merk willen internationaliseren, is er eveneens behoefte aan het lokaliseren van landspecifieke websites. Voor lokalisatie zijn meerdere teamleden nodig voor het eindproduct, en een van de sleutelspelers is de vertaalprojectmanager.  
Lees meer
Uitdagingen bij het vertalen van sociale mediateksten
Sociale netwerken zijn tegenwoordig een integraal onderdeel van de communicatiestrategie van bedrijven. Internationale concerns die zich tot een multicultureel publiek wenden, moeten er zeker van zijn dat ze meertalige content verspreiden die is aangepast aan de taal van hun klanten.
Lees meer
Hoe moet een website worden vertaald
Bij de internationale uitbreiding van een merk of bedrijf is de vertaling van een website in de taal van het betreffende land onmisbaar. Door de inhoud van de website in de taal van de te ontwikkelen markt te laten vertalen, verhoogt men niet alleen de effectiviteit van het aanbod door een aanzienlijke toename van het aantal bezoekers en geïnteresseerden, maar voldoet de website ook aan de basiseisen voor de vindbaarheid via zoekmachines van de bedoelde markt.
Lees meer
Een Engelse vertaling van de AVG
Een vertaling van de AVG (algemene verordening gegevensbescherming) is een belangrijk project voor alle bedrijven die internationaal actief zijn. De juridische kennisgevingen over de bescherming van persoonsgegevens op een website of in een e-mail hebben immers rechtsgeldigheid. Elk detail met betrekking tot het verzamelen van gegevens moet correct worden geformuleerd én vertaald.  
Lees meer
Kansrijke e-commercemarkt in Rusland
In Rusland heeft de omzet in de onlinehandel, net zoals in de meeste landen ter wereld, door corona een duidelijk snellere ontwikkeling doorgemaakt dan verwacht werd.
Lees meer
Internationale online shops de nieuwste ontwikkelingen
De onlinehandel kon in het afgelopen decennium een constante groei van circa vijf procent per jaar optekenen en vooral winkels voor kleding, elektronica en amusement profiteren daar regelmatig van. Het gemakkelijke kopen per click behoort voor de jongere generatie al lang tot het dagelijks leven, maar ook liefhebbers van klassieke winkelcentra kopen door nieuwe, internationale ontwikkelingen steeds vaker online.
Lees meer
Corona als kans voor de online en offline handel
De lente van 2020 bracht Corona naar Europa en daarmee trok het ‘nieuwe normaal’ het dagelijks leven binnen, dat ook het consumentengedrag langdurig beïnvloedt. Al bij de eerste beperkingen tekende zich een grote trend richting online winkelen af en handelaren en dienstverleners moeten zich ook voor de lange termijn instellen op de nieuwe omstandigheden.
Lees meer